{شعبه 1 تهران جاده مخصوص}

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


(تعویض روغن گیربکس)

 
روغن گیربکس Al4 در مرحله اول بعد از 60000 کیلومتر باید تعویض شود و در زمان

تعویض کیلومتر گیربکس با دستگاه دیاگ باید صفر شود.

بعد ازمرحله اول  تعویض روغن گیربکس هر 35000 کیلومتر انجام شود.

«البته پیشنهاد تعویض 35000 کیلومتر تجربیست »
 

در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.


برچسب‌ها: تعویض روغن گیربکس اتوماتیک
+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در شنبه نهم اردیبهشت 1391 و ساعت 23:44 |

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


«حتما اب رادیاتور را چک کنید، در صورت کم شدن مشکلات زیادی برای گیربکس بوجود میاورد»

زمانی که خودرو در حال حرکت تغه شدیدی بزند و چراغ اسپرت و برف یا Sport & Snow روشن شود خودرو به حالت استراری در میاید و در دنده 3 باقی میماند و تا زمانی که خودرو خاموش و روشن نشود از این حالت خارج نمی شود و معمولا این مشکل در حالت سرد خودرو بوجود میاید که در این صورت باید دستگاه دیاگ وصل شود ودر بیشتر این موارد کم شدن روغن و یا خرابی شیر برقی (Solenoid) وجود دارد  معمولا در دستگاه دیاگ عبارت :

Fault in pressure regulation ) variation recommendation) به معنای مشکل در عملکرد سیستم فشار، پیشنهاد برای تعویض.( شیر برقی خراب) مشاهده میشود.

  البته در 10% خودروها که شامل این ایراد هستند نیاز به تعمیر اساسی گیربکس به دلیل خوردگی باند و خرابی توپی و فرار روغن دارند.

 

در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.

+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در پنجشنبه هفتم اردیبهشت 1391 و ساعت 2:41 |

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


عملکرد دنده ها

   قلب گيربكسAL4  مكانيزم ان است .اين مكانيزم شامل دو زنجيره چرخدنده است كه به شكل سياره اي حركت ميكنند وبا هم درگير هستند(دائمي ) .دو عدد كلاچ براي انتخاب يك يا چند عضو از زنجيره بكار ميرود.كلاچها از نوع چند صفحه اي بوده كه به وسيله يك پيستون هيدروليك و فنربرگشت كار مي كنند .

   سه عدد ترمز براي متوقف كردن اجزاء مختلف زنجيره به كار ميرود كه دو عدد آن از نوع باندي و يك عدد از نوع صفحه اي مي باشد كه ديسكها خارجي ان در پوسته  سمت ان ثابت شده وسمت ديگران توسط يك پيستون هيدروليك كه از واحد هيدروليك فرمان مي گيرد حركت كرده ونوار را جمع مي كند در نتيجه باعث ايستادن عضو در بر گيرنده اش مي شود از انجا كه روش به كار رفته در اين سيستم باعث كاهش چشمگير گشتاور مخالف مي شود باعث كاهش چشمگير سوخت و افزايش سرعت و قدرت مي شود . 

   زمانی که  Asbestos  (آزبست) صفحه ها و یا (باندها) خورده و یا در اثر بی روغنی بسوزد. در حالت D باتاخیر زیاد و یا تغییر دنده با دور بالاتر و با تغه انجام میشود. (در این صورت گیربکس باید تعمیر شود)

 

در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.


برچسب‌ها: Asbestos, ازبست, باند
+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در پنجشنبه هفتم اردیبهشت 1391 و ساعت 2:13 |

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


پمپ روغن:

   پمپ روغن پشت كانورتر قرار گرفته است و مدار هيدروليك را تغذيه مي كند .   اين پمپ چرخشي حركت خود را از طريق پروانه كانورتر مي گيرد. روغن از فیلتر كه در كف کارتر گيربكس قرار دارد كشيده ميشود و به يك تعويض كننده آب روغن(راديات روغن) فرستاده شده خنك مي شود.سپس به قسمتهاي ديگرميرود.

زمانی که روغن به پمپ نرسد {در اثر کیپ شدن صافی یا کم شدن روغن}دنده خورشیدی شروع به خورده شدن میکند و فشار پمپ کم میشود و باعث سوختن صفحه ها میشود.

 در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.



+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در پنجشنبه هفتم اردیبهشت 1391 و ساعت 1:40 |

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


تورک کانورتور

كانورتور جاي دیسک و كلاچ را گرفته و وظيفه آن افزايش تدريجي گشتاور در اغاز حركت است .كانورتور از طريق ارتباط هيدروليك حركت موتور را به گيربكس منتقل مي كند .

کانورتور

                                                عملكرد تورک كانورتر                                                     

عملكرد آن بر اساس هيدروديناميك مايعات مي باشد كانورتور با روغن تحت فشار پمپ گيربكس پر شده است و شامل اين قسمتها ميباشد :

پمپ كه به وسيله موتور به حركت در مي آيد .

توربين كه در مقابل پمپ قرارگرفته است .

يك راكتور ( واكنشگر. استاتور ) كه به يك طرف آ‌زادانه مي چرخد.

هنگام اغاز حركت پمپ باعث حركت دوراني در روغن مي شود و روغن تحت اثر نيروي گريز از مركز وارد توربين مي شود كه هنوز ساكن است در اين حالت جريان روغن برگشتي از توربين بر خلاف چرخش پمپ است و نيروئي عكس نيروي پمپ و موتور اعمال مي كند .

-براي جلوگيري از اين موضوع استاتور كه به يك طرف ازادانه ميچرخد جريان روغن را هدايت مي كند (مسير برگشت روغن از توربين را مي شكند ) در اغاز حركت پمپ روغن را به درون شيارها ( پره ها ) توربين مي فرستد استاتور به دليل اينكه نيروي وارده از روغن برگشتي بر پره هاي ان خلاف حركتش ميباشد ثابت مي ماند و جريان روغن را شكسته و در جهت حركت پمپ هدايت مي كند اين مرحله مرحله تبديل ناميده مي شود.

  توربين شتاب مي گيرد و جهت جريان روغن عوض ميشود وقتي سرعت توربين به سرعت پمپ برسد نيروي وارده به استاتور كم شده و مسير روغن نيز مستقيم ميشود در نتيجه استاتور هم به همراه پمپ به حركت در امده تا مانع جريان روغن نشود اين مرحله مرحله جفت شدن ناميده مي شود.

.با اين حال هنوز بين پمپ و  توربين لغزندگي وجود دارد و انتقال نيرو به صورت كامل و صد درصد نمي باشد به همين دليل در كانورتر ازسيستمي استفاده كرده اند كه پس از بالا رفتن دور وبه منظور پائين آوردن مصرف سوخت توربين را با  بدنه كانورتر يك پارچه كرده تا انتقال قدرت و سرعت به صد در صد برسد كه به اين عمل مرحله قفل شدن يا لاك آف LOAK OFF  گويند.

در صورت خرابی کنورتور مشکلات زیادی ممکن هست که بوجود بیاید .

1-ضعیف شدن حرکت خودرو در کفی و در سربالایی.

2-ایجاد صدا در خودرو.

3-در مواردی باعث تغه زدن در حالت  Drive 

که در این صورت گیربکس باید باز شود و کانورتور و صافی حتما تعویض شود.

 

در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.

+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در پنجشنبه هفتم اردیبهشت 1391 و ساعت 1:23 |

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


شرکت پژو بجای استفاد از تیپ ترونیک از تو ترونیک استفاده کرده است

گیربکس های تیپ ترونیک اولین بار توسط پورشه طراحی شد.تیپ ترونیک نوعی از گیربکس های جدید اتوماتیک هست که قابلیت انتخاب دنده ها به صورت دستی یا نیمه اتوماتیک رو هم داره و شما می تونید تا هر اندازه که بخواهید در آن دنده برانید البته چون این نوع از گیربکسها دارای کامپیوتری برای بهتر درک   کردن شرایط رانندگی هستند به شما اجازه نمی دهند که بالاتر از  Red لاین بروید و در حالت دستی هم به طور اتوماتیک دنده سبک می شود (جلوگیری از آسیب به موتور و گیربکس) و برعکس اگر ماشین بخواهد Stall کند دنده سنگین می شود.
هر کدام از شرکت های خودروسازی از مکانیزم خاص خود برای این کار استفاده می کنند و اسم خاصی هم روی اون قرار دادند تیپ ترونیک نامی است که شرکت پورشه برای مکانیزمی که خود ساخته گذاشته است و همانطور که در قسمت بالا توضیح دادم برای خودرو پژو و گیربکسهای
Al4 to troni ازاستفاده شده است.

 در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.


+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در چهارشنبه ششم اردیبهشت 1391 و ساعت 23:55 |

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


مقدمه ای از گیربکس AL4  

گیربکس های AL4 یکی از پرکاربردترین و قدرتمندترین و الکترونیکی ترین گیربکسهای به کار گرفته شده در انواع اتومبیلهای موجود در دنیا به شمار می روند. به همین دلیل آگاهی از جزئیات کار و چگونگی عملکرد این گونه گیربکس ها امروزه به یکی از مهم ترین علوم مرتبط با صنعت خودرو بدل شده است.


شركت خودروسازي پژو به منظور ارتقاء كيفي مدل هاي اتوماتيك اقدام به عرضه گيربكس جديدي نموده  است كه با مشاركت شركت رنو طراحي شده است .گيربكس عرضه  AL4 داراي 4دنده جدا مي باشد وبراي جايگزيني گيربكس  4HP20 در نظرگرفته شده است .دراين گيربكس تعويض دنده و قفل شدن كنورتور به صورت الكتروهيدروليك توسط واحد كنترل الكترونيكي انجام مي گيرد .در اين گيربكس دو برنامه ويژه نيز عرضه شده است وضعيت اسپرت و وضعيت {زمستانی که بادنده 2 شروع به حرکت میکند}

در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید. 






+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در جمعه یکم اردیبهشت 1391 و ساعت 14:12 |

{شعبه 1 تهران جاده مخصوص}

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


AL4 چگونه دنده تعویض میکند

در ادامه مدارات گیربکس اتوماتیک AL4 مورد بحث قرار می دهیم ،حالات مختلف دنده های 1 تا 4 و دنده عقب یک گیربکس اتوماتیک که در خودرو های پژو 406، 206 ،207 ،C5 و مگان مورد استفاده قرار گرفته اند مورد بحث قرار می گیرد .

آنچه قبل از پرداختن به این مدارات لازم به ذکر است در ذیل آمده است:

کلاچ شماره1:E1 ،کلاچ شماره 2:E2 ،باند ترمز1:F1 ،باند ترمز2: F2 ،باند ترمز3:F3

خورشیدی اول: P1 ،قفسه اول: PS1 ،خورشیدی دوم: P2 ،قفسه دوم:PS2

کرانویل1:C1 ،کرانویل2: C2

در حالت دنده1: گیربکس 206 (AL4) ، دور بعد از عبور از خورشیدی P1 ،وارد قفسه PS1 می شود ، و در نهایت از طریق ارتباط کرانویل رابط C1 با قفسه PS2 از مدار خارج می شود. این امر باعث می شود تا دور کاهش یافته و گشتاور افزایش یابد.

در این حالت کلاچ E1 و باند F3 درگیر هستند.

در حالت دنده2 : کلاچ E2 درگیر است،و باند E3 نیز خورشیدی P2 را قفل میکند و دور از طریق کرانویل C1 از رینگی 2 خارج میشود.

در حالت دنده 3:کلاچ E1 و E2 درگیر هستند ،دور از رینگی 1 وارد میشود و بعد از عبور از قفسه PS2 خارج میشود.

در حالت دنده 4:کلاچ E2 و باند F1 درگیرند و خورشیدی P1 قفل میشود و دور به صورت کوپل از مدار خارج میشود.

در حالت دنده عقب : باند E2 درگیر است و رینگی 1 را قفل کرده است از طرفی کلاچ E1 نیز خورشیدی P1 را نگه میدارد و لذا دور به صورت معکوس از رینگی 2 خارج میشود.

 

در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.

+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در جمعه هشتم اردیبهشت 1391 و ساعت 23:42 |

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


دنده های خورشیدی اساسی ترین قطعه یک گیربکس اتوماتیک به شمار می روند، دنده خورشیدی در یک مجموعه عضو محرک سایر دنده ها ی گیربکس به شمار می آید .

یک مجموعه خورشیدی یا سیاره ای شامل قطعات زیر است :

 ( دنده هرزگرد - دنده رینگی - قفسه یا حامل )    

مجموعه دنده های خورشیدی یا سیاره ای ، قادرند تا حول محور خودشان بچر خند و همزمان اطراف دنده خورشیدی دوران کنند و دارای مزایایی زیر اند :

1 -تمام اعضای خورشیدی روی یک محور مشترک قرار دارند .

2 - در این مجموعه ها به دلیل درگیری ثابت دنده ها، امکان سر و صدا و شکستن دنده ها به حداقل می رسد .

3 - دنده های خورشیدی گشتاور بیشتری را می توانند منتقل کنند .

 

در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.

+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در جمعه هشتم اردیبهشت 1391 و ساعت 23:17 |

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


(پنج قانون اصلی تعویض دنده ها در گیربکسهای اتوماتیک)

 

دنده ها:

دنده ها اساسی ترین قطعاتی هستند که در گیربکس های اتوماتیک به کار می روند ، اساس کار گیربکس ها ،چه از نوع معمولی و چه از نوع اتوماتیک بر استفاده از دنده استوار است .

لذا در این قسمت از بحث به قوانین چرخ دنده ها و ارتباط آنها با یکدیگر بپردازیم :

پنج قانون دنده ها :

قانون اول :

اگر در یک مکانیزم دو دنده با هم درگیر شوند به دنده اولی که دور را انتقال می دهد ، (دنده محرک) و به دنده دوم که دور را دریافت می کند (دنده متحرک) می گویند .

قانون دوم :

دنده (محرک) در جهت عقربه های ساعت گردش می کند، دنده( متحرک) در جهت عکس عقربه ها گردش می کند .

قانون سوم :

اگر دنده( محرک) بزرگتر از دنده( متحرک) باشد ، سرعت خروجی زیاد می شود و گشتاور خروجی کاهش می یابد . (دنده های سبک)

قاون چهارم :

اگر دنده (محرک) کوچکتر از دنده (متحرک) باشد، سرعت خروجی کاهش یافته و گشتاور افزایش می یابد .(دنده سنگین)

قانون پنجم :

اگر دنده (محرک) یا (متحرک) در یک مجموعه که بیشتر از دو دنده دارد ثابت شود، گشتاور خروجی، سرعت خروجی و جهت حرکت تغییر می کند.

 

در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.

+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در جمعه هشتم اردیبهشت 1391 و ساعت 23:8 |

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


انواع CVT موجود در بازارهای جهانی

CVTهای پولی و تسمه لاستیکی تخت

/**/ CVTهای اصطکاکی

های پولی و تسمه (یا زنجیر)CVT

های هیدرو استاتیک CVT


در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.

+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در جمعه هشتم اردیبهشت 1391 و ساعت 19:3 |

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


توضیح در مورد گیربکس اتوماتیک
اگر شما تا کنون مطالعاتی در حوزه ی عملکرد و ساختار گیربکس ها داشته باشید خواهید دانست که وظیفه و کار اصلی گیربکس ها ایجاد اختلاف سرعت چرخشی بین موتور و چرخ های خودرو است؛به عبارت دیگر بدون گیربکس خودروها فقط از یک حالت سرعت برخوردار بودند که همان سرعت موتور است.برای لحظه ای تصور کنید با خودرویی که فقط دنده 1 را دارد رانندگی کنید یا خودرویی که فقط دنده 3 را داشت.خودروهای قدیمی از شتاب خوبی (از حالت توقف کامل) برخوردار بودند.و قادر به حرکت با سرعت کمی درسربالایی های تند بود.از سوی دیگر خودروهای امروزی با همین گیربکس داخل بزرگراه در سرعت 200 کیلومتر در ساعت تمایل به پرواز کردن دارد و فقط شتاب آنها از حالت ایست کامل برای بالا رفتن از سربالایی ها زیاد نیست. بنابراین نتیجه می گیریم که گیربکس ها از محدوده ی دنده ها (کمترین تا بیشترین) برای استفاده ی مفید از گشتاور موتور در حالت های مختلف رانندگی بهره می جوید،تعویض دنده ها می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک باشد. در گیربکس های اتوماتیک قدیمی چرخ دنده های به هم پیوسته ای و دقیقی وجود داشتند که به انتقال و اصلاح دور و گشتاور کمک می کردند .در این طرح ترکیبی از چرخ دنده های سیاره ای تمام نسبت های مختلف دنده را به گونه ای ایجاد می کردند که توانایی تولید مثلاّ 4دنده ی مستقیم و 1 دنده ی عقب را داشت. وقتی سیکل کاری گیربکس از بین دنده ها می گذرد و عمل تعویض دنده انجام می شود.

 

در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.

 

 

 

+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در چهارشنبه ششم اردیبهشت 1391 و ساعت 23:51 |

{اهالی محترم استان خوزستان از این پس نگران گیربکسهای اتوماتیک خود

نباشید شعبه 2 , تعمیرگاه تخصصی گیربکسهای اتوماتیک و الکترونیک

 در اهواز افتتاح شد


Continuously Variable Transmission یا CVT

(تغییرات CVT در طول زمان)

1490 : طرحی ساده ازگیر بکس های غیر مرحله ای CVT توسط داوینچی.

1886: ثبت اولین CVT های رینگی .

1935: آدیل دوج (Adiel Dodge) گواهینامه ی ثبت اختراع CVT های رینگی را از امریکا دریافت کرد.

1939: مرسوم شدن گیر بکس های تمام اتوماتیک سیاره ای.

1958: شرکت داف خودرویی مجهز به CVT تولید کرد.

1989 : شرکت سوبارو اوین محصولات خود با گیربکس CVT را در امریکا فروخت.

2002: نخستین خودروی SATURN VUE مجهز به گیر بکس CVT عرضه شد.

2004 : شرکت فورد عرضه ی گیر بکس CVT را آغاز کرد.

و در سالهای بعد نیسان و ائودی و دیگر شرکت ها هم به CVT از نوع زنجیری هم پیوستن.

گیربکس های معروف به CVT جزو گیربکسهای کلاس یک دنیا به شمار می آیند که بسیاری از سازندگان مشهور دنیا در صنعت خودرو از آنها استفاده می کنند.



 در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۱۵۷۸۶۲۲ - 09121010639 فرهاد بهرامعلی تماس بگیرید.


برچسب‌ها: تغیرات cvtدر طول زمان
+ نوشته شده توسط فرهاد بهرامعلی در شنبه دوم اردیبهشت 1391 و ساعت 1:48 |